Compania Petrom a obtinut in primul trimestru al anului un profit net de 2.831 miliarde lei (76 milioane de euro), de peste zece ori mai ridicat fata de valoarea inregistrata in primele trei luni ale anului trecut.

Petrom a raportat si o majorare a cifrei de afaceri cu 10%, ca rezultat al cresterii preturilor.

Premisele acestor rezultate sunt in principal preturile mai ridicate la titei, si, ca urmare preturi mai mari ale produselor, se arata intr-un comunicat al societatii.

Rezultatele financiare pozitive ale Petrom in primul trimestru al anului 2005 reflecta aplicarea unor noi strategii manageriale si a programelor de investitii sustinute, destinate asigurarii cresterii profitabile a companiei, a declarat directorul general al firmei, Gheorghe Constantinescu, aratand ca restructurarile suplimentare vor intari pozitia Petrom in regiune. Numarul de angajati a scazut cu 12% fata de luna martie a anului trecut, de la 56.459 la 49.696 persoane, in urma externalizarii, in al doilea semestru al anului trecut, a activitatilor de interventii, teste de productie si reparatii capitale.

Grupul austriac OMV a raportat o crestere cu 224% a profitului operational in primele trei luni ale anului, determinata de achizitia companiei romanesti Petrom, precum si de preturile ridicatele ale petrolului pe plan international.

Castigul, inainte de deducerea dobanzilor si a impozitelor a crescut la 427 de milioane de euro (538 de milioane de dolari), in primul trimestru al anului, de la 132 de milioane de euro, in aceeasi perioada a anului trecut, acestea fiind primele rezultate care includ si compania Petrom cumparata anul trecut. Petrom a avut o contributie de 136 de milioane de euro la profitul din primul trimestru.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri