Anul 2005 se anunta unul agitat pentru piata asigurarilor. Se preconizeaza ca aproximativ o treime din firmele existente pe piata in acest moment nu vor mai apuca integrarea europeana.
Apropierea datei aderarii a facut ca actorii de pe piata asigurarilor sa-si puna serios problema consolidarii firmelor. Cei mai norocosi, dar, in acelasi timp, si cei mai seriosi reusesc sa intre sub umbrela unui asigurator solid din strainatate. Companiile din afara isi fac calcule proprii. Analizeaza piata si aleg companii curate. In aceste conditii, cheia succesului pentru o firma romaneasca de asigurari este un partener strain puternic, spune Constantin Nastase, specialist relatii publice la Allianz-Tiriac.

O alta mare problema de care se izbesc companiile mai mici este majorarea treptata a capitalului social impusa de Comisia pentru Supravegherea Asigurarilor (CSA). Prima etapa trebuie incheiata pana la 30 iunie, dupa care urmeaza alte doua etape, astfel incat la 1 ianuarie 2007 companiile romanesti sa faca fata competitiei de pe piata europeana. Un grup de 10 firme care au simtit ca nu pot face fata majorarii de capital au solicitat deja amanarea pana la sfarsitul anului. Nicolae Crisan, presedintele CSA, a apreciat ca acestea nu-si vor putea rezolva problema nici pana la sfarsitul anului si, ca sa nu riste limitarea operatiunilor sau chiar suspendarea autorizatiilor de functionare, trebuie sa se gandeasca la fuziuni sau chiar preluari de catre companii mai puternice.

Mai putini brokeri

Situatia este destul de asemanatoare si in cazul brokerilor in asigurari. Marii jucatori internationali au intrat in Romania inca de la mijlocul deceniului trecut, pentru a stabili capete de pod in tara noastra. Motivul este simplu. Atunci cand pornesc o afacere in Romania, marile companii internationale cauta pe piata corespondentul brokerului international cu care lucreaza de obicei pentru a derula afaceri. In prezent, sunt autorizati aproximativ 200 de brokeri, dar numai 20-30 conteaza pe piata, iar daca ii judecam dupa cifra de afaceri doar primii zece sunt semnificativi, acestia facand parte din mari lanturi internationale, cum ar fi Marsh sau KaRo.

Activitatea de brokeraj in asigurari presupune investitii mari. Exista si societati care doar pretind ca fac brokeraj. Au lucrat doi ani pe piata financiara, si-au deschis birouri de asa-zis brokeraj intr-un apartament, dar sunt lipsite de experienta si vor disparea, vor fi inghitite de societati mari, a declarat Friedrich Geist, directorul general al subsidiarei din Romania a firmei austriece de brokeraj EPM. Asadar, si in cazul brokerilor solutia de a rezista pe piata ramane asocierea cu un partener puternic.

Cele mai importante preluari

Piata romaneasca de profil a inceput sa se profesionalizeze abia din 1997, cand a venit ING Asigurari de viata. Au urmat alte concentrari si preluari:

- 1999 - TBIH a cumparat pachetul majoritar de actiuni al Omniasig. TBIH Financial Services NV (Olanda) este unul dintre principalii operatori ai pietei financiare din Europa centrala si de est.

- 2000 - Allianz a preluat ASIT si a infiintat Allianz-Tiriac. Allianz este liderul pietei europene de profil.

- 2000 - Grupul Wienner Stadtische a preluat Unita. Unita a fost prima companie romaneasca din domeniul asigurarilor, infiintata la inceputul anilor 90, la Timisoara.

- 2004 - Omniasig a preluat Asirag Pitesti, la care un actionar important era Dacia Pitesti.

- 2004 - Omniasig a preluat AGI Romania, companie despre care se spune ca l-ar fi avut printre actionari pe Viorel Hrebenciuc.

- 2005 - Grupul Grawe a preluat subsidiara Sara Merkur din Romania.

- 2005 - Wienner Stadtische a preluat, contra sumei de 100 de milioane de euro, Omniasig de la TBIH Financial Services NV.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri