Costurile suportate de companiile straine in Romania, la jumatatea celor din UE
Reprezentantii Primariei Timisoara au fost contactati de reprezentantii a trei mari operatori de retail care au investit in Europa Centrala si de Est si care s-au interesat de disponibilitatea terenurilor din Timisoara, transmite agentia Mediafax.

"Am avut discutii cu mai multi astfel de operatori. Va pot spune ca sunt trei si ca sunt foarte mari. Toti sunt in cautare de terenuri, suprafete de peste 50.000 de metri patrati.

Le-am spus ce potential exista pentru fiecare zona, pentru ca nu-i intereseaza doar pretul, ci si utilitatile", a declarat arhitectul-sef al Timisoarei, Radu Radoslav.
El a adaugat ca investitiile promovate de astfel de operatori se fac in Romania la jumatate din costurile celor din Polonia, de exemplu.

Arhitectul Timisoarei a adaugat ca in cazul acestor investitii este nevoie de planuri urbanistice zonale sau de detaliu pentru care se fac cereri si a caror aprobare dureaza intre doua si trei luni.

Expertii de pe piata imobiliara din Timisoara sustin ca in acest moment in zonele circulate ale orasului nu se mai gasesc terenuri de 50.000 de metri patrati, orice investitie de tip supermarket trebuind sa se orienteze spre zonele limitrofe ale orasului. Estimarile de pe piata imobiliara arata ca preturile terenurilor sunt intre 40 - 50 de euro pe metrul patrat in zone care dispun de utilitati (apa, canalizare, gaz metan) si scad spre15 - 20 de euro acolo unde aceste facilitati nu exista.

Pe langa Profi, Billa si Metro, care au o prezenta mai veche pe piata de retail a orasului, in vara anului trecut au deschis magazine companiile Praktiker si Selgros.

Tot in 2004 au inceput lucrarile de constructie la Iulius Mall, amplasat intr-o zona semicentrala a Timisoarei, pe o suprafata de 73.000 de metri patrati, lucrari ce se vor finaliza in toamna acestui an.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri