Continuam seria de sfaturi foarte utile care va vor ajuta in motivarea propriilor angajati.
Fara magie. Doar disciplinaManagerii se intreaba deseori: “Ei bine, cum sa imi motivez angajatii ?”. Intrebarea potrivita este, insa: “Cum pot crea un mediu de lucru in care angajatii mei sa se simta motivati?”. Ceea ce trebuie sa faci este sa aplici constant cunostintele tale despre motivatie, intr-o maniera disciplinata.Sfaturile prezentate in continuare reprezinta cheia succesului managementului in crearea motivatiei angajatilor. Provocarea consta in aplicarea lor completa, permanent. Invatarea continua si inovareaFoloseste toate resursele de educatie sau training. Daca firma in care lucrezi ofera un plan de asistenta educationala, utilizeaza-l; altfel, ia legatura cu specialisti in HR pentru a-ti crea un astfel de plan. Posibilitatea de a invata continuu este cea care te mobilizeaza in cariera ta, oricare ar fi aceasta si oricare ar fi schimbarile produse (inevitabile cu trecerea timpului). Minimul pe care trebuie sa il inveti sau sa il cunosti este reprezentat de responsabilitatile managerului, sau cum sa: - oferi feedback,- lauzi si sa recunosti meritele fiecaruia, atunci cand este cazul,- asiguri o disciplina potrivita continua,- acorzi instructiuni,- intervievezi si angajajezi personal,- delegi taskuri si proiecte,- asculti,- completezi diverse documente, scrisori, fise de evaluare a performantelor,... - realizezi prezentari,- planifici timpul,- planifici si sa conduci proiectele,- rezolvi problemele si cauzele lor pentru o permanenta eficientizare a activitatii,- iei decizii,- planifici intalniri,- construiesti echipe si un mediu propice acestora.Poate ca vei intreba: “Ce lagatura au toate astea cu motivarea ?”. Ei bine, TOTUL. Cu cat stapanesti mai bine aceste competente, cu atat vei dispune de mai mult timp si energie pentru angajatii tai si vei fi cu atat mai dispus sa le creezi un mediu de munca motivant. Fa-ti timp pentru persoanele din jurul tauFa-ti timp astfel incat sa petreci cel putin cateva minute cu fiecare dintre cei aflati in subordinea ta. Managerii ar putea chiar sa isi planifice cate o ora pe saptamana pentru fiecare dintre cei care le raporteaza direct. Multe studii, efectuate de-a lungul timpului, au aratat ca un factor pentru motivarea angajatilor il reprezinta interactionarea pozitiva cu supervizorul. Programeaza intalniri scurte, de un sfert de ora – asa-numitele intalniri pentru dezvoltarea performantelor – si afiseaza-le pe un calendar undeva in birou, astfel incat toti angajatii sa il poata vedea si sa se pregateasca pentru acestea; astfel, beneficiile vor fi de ambele parti.Concentreaza-ti atentia asupra dezvoltarii profesionale a angajatilorMajoritatea oamenilor doresc sa invete si sa isi imbunatateasca performantele profesionale la locul de munca. Oricare ar fi motivele acestora: o promovare, un alt loc de munca, o noua pozitie in cadrul companiei sau rolul unui lider, iti vor aprecia cu siguranta ajutorul. Discuta cu acestia despre schimbarile pe care vor sa le faca in munca pe care o desfasoara, cunoaste-i cat mai bine, intreaba-i ce anume ii motiveaza, afla care sunt obiectivele lor profesionale. Dupa aceea, fa un plan pentru fiecare angajat si ajuta-i sa isi atinga obiectivele. Intalnirile pentru dezvoltarea performantelor le poti folosi tocmai pentru a discuta cu fiecare angajat in parte planul profesional al acestuia.Fii un adevarat liderAngajatii se asteapta ca tu sa cunosti si sa impartasesti obiectivele echipei, deci ofera-le, pe cat posibil, cat mai multe informatii despre evenimentele care au loc (in special cauzele acestora), pregateste-i pentru eventualele vizite ale clientilor, investitorilor sau ale altor persoane. Organizeaza intalniri periodice pentru a le impartasi informatiile, pentru a oferi feedback in ceea ce priveste ideile lor si pentru a le face cunoscute noile politici ale firmei. Inainte de implemetarea politicilor firmei, in special a celor care-i afecteaza direct pe angajati, discuta cu acestia. Organizeaza echipe pentru rezolvarea diverselor probleme care pot aparea din cauza implementarii politicilor firmei si pentru a oferi solutii.Mai important decat toate aspectele prezentate mai sus este faptul ca, pentru a conduce eficient un grup, un departament sau o unitate, trebuie sa iti asumi responsabilitatea deplina pentru actiunile pe care le realizezi tu sau oamenii aflati in subordinea ta si, de asemenea, sa iti asumi doar realizarile in ceea ce priveste obiectivele personale. Daca nu esti multumit de performantele angajatilor tai, de pregatirea profesionala de care acestia au parte sau de faptul ca vanzarile si cheltuielile iti modifica permanent obiectivele si programul, a cui responsabilitate este, daca nu a ta? Daca stii sa iti asumi responsabilitatea, angajatii te vor respecta si se vor simti motivati. Totul incepe cu tine – managerul. Tu esti singurul care poate crea cadrul potrivit pentru o afacere de succes.

CLick aici pentru prima parte a articolului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri