Soneriile telefoanelor mobile au intrat in atentia industriei muzicale, a revistelor de show-biz si chiar a psihologilor. Piata mondiala a tonurilor de apel este estimata in prezent la suma de 3 miliarde de dolari.
De ceva vreme a inceput sa se vorbeasca de o "industrie muzicala" a tonurilor de apel. Prestigioasa revista Billboard a simtit o noua "moda" printre posesorii de telefonie mobila si a initiat un top saptamanal cu melodii folosite ca tonuri de apel. Pentru a putea beneficia de date despre sonerii descarcate de pe Internet, a incheiat un contract cu Nielsen Mobile. Daca doriti sa fiti la curent cu acest top, puteti accesa www.billboard.com, sectiunea "ringtones". Deja are o "vechime" de cateva luni.

Marile case de discuri nu puteau sta deoparte si au inceput sa ofere discuri single, care beneficiaza si de un fragment ce poate fi instalat pe telefonul mobil ca sonerie. Ultima "miscare" pe aceasta piata, estimata de unii analisti la peste 3 miliarde de dolari, a venit din partea Atlantic Records, aflat in proprietatea Warner Music. Au scos pe piata un CD single care contine si un soft prin care utilizatorul poate sa-si aleaga ce parte a melodiei sa fie "transformata" in sonerie. Primii beneficiari sunt britanicii, care au cumparat single-ul "Baby" al rapper-ului Fabolous. Pretul CD-ului respectiv este de 7,51 de dolari. "Este urmatorul pas pentru fanii muzicii. Vom incerca sa extindem aceasta optiune pe toate CD-urile", a declarat pentru BBC un reprezentant al companiei Bounce, cea care a dezvoltat soft-ul.

OPTIUNEA "DIVERTISMENT".

Celularele vor depasi in acest an functia de comunicare, devenind adevarate mijloace de recreere, declara directorul executiv al Orange, Sanjiv Ahuja, in cadrul Congresului 3GSM care a avut loc la Cannes, in februarie. Rene Oberman, director executiv la T-Mobile, declara pentru BBC (in cadrul aceluiasi eveniment) ca veniturile din "distractie si tonuri de apel" ale companiei pe care o reprezinta ajung la cateva sute de milioane de euro.

PSIHOLOGII, DESPRE UTILIZATORI

Recent, Sky News a prezentat un studiu care analizeaza diferite tonuri de apel si ce reprezinta fiecare. De exemplu, un barbat care isi alege o sonerie ce imita sunetele scoase de un animal da de inteles ca e imatur. Cei care isi actualizeaza constant soneria in functie de ultimele melodii din topuri dau dovada de instabilitate si nu sunt oameni pe care sa te poti baza. Rockerii trecuti de prima tinerete nu sunt impresionati de hiturile recente, preferand versiuni polifonice ale melodiilor "My Generation" (The Who) sau "More Than a Feeling" (Boston). Daca un utilizator si-a pus drept sonerie o inregistrare a vocii sale sau a unui membru al familiei, sugereaza ca este putin obsedat de el insusi. Pe de alta parte, o sonerie-standard poate denota lipsa de imaginatie sau aversiune fata de tehnologie. Studiul a fost realizat de Tesco Mobile pe un esantion de 1.000 de persoane. Dintre cei 1.000 de participanti, un sfert a spus ca primul lucru pe care il face cand isi cumpara un telefon este sa-i personalizeze soneria.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri